Erottautuminen digikanavissa ja Pohjoismaiset markkinamahdollisuudet

Viexpo Virtual Export Event 2023 -tapahtuman ohjelma alkaa vähitellen muodostua. Tämä viennin ja kansainvälistymisen edistämisen virtuaalitapahtuma järjestetään nyt kolmatta kertaa 26.-27.1.2023. Tämän kertainen tapahtuma rakentuu etenkin neljän pääteeman ympärille; erottautuminen digikanavissa, pohjoismaiset markkinamahdollisuudet, kokemuksia elintarvikeviennistä, ja klusterirakentaminen. Tässä jutussa kerromme torstain kahdesta ensimmäisestä teemasta ja niihin tehdyistä tämänhetkisistä puhujakiinnityksistä.

Erottautuminen digikanavissa – torstai 26.1 aamupäivä

Digiakanavilla on useilla aloilla merkittävä rooli liiketoiminnan kannalta, etenkin kansainvälisillä markkinoilla kilpailtaessa. Useiden kilpailijoiden ja muiden toimijoiden läsnäolon takia erottautuminen ei kuitenkaan usein ole helppoa. Tätä varten tahdomme tämän vuoden tapahtumassa tuoda esille inspiroivia yritysesimerkkejä, joissa on kyetty saavuttamaan menestystä jossain tietyssä digikanavassa.

TikTok on sosiaalisen median alusta, jonka merkitys yritysten markkinointikanavana kasvaa jatkuvasti. Tämä ei myöskään rajoitu pelkästään kuluttajatuotteisiin, vaan myös B2B yritykset voivat hyötyä siitä. Tästä hyvänä esimerkkinä toimii mustasaarelainen Vilpe Oy, jonka TikTok-kanavalla on tällä hetkellä noin 100 000 seuraajaa. Vilpen markkinointipäällikkö Katarina Hellèn tuleekin kertomaan meille, miten he lähtivät mukaan tähän ehkä jopa hullulta kuulostavaan ideaan ruveta luomaan sisältöä TikTokiin ja mitä onnistuminen siinä on vaatinut.

Sosiaalisen median kanavien lisäksi useat yritykset ovat tänä päivänä entistä riippuvaisempia verkkokauppamyynnistä. Oma verkkokauppa voi olla oiva tapa saada myyntiä aikaan, mutta sen perustaminen ei ole automaattisesti tae onnistumiselle. Ymmärtääksemme paremmin mitä verkkokauppaliiketoiminnassa pärjääminen vaatii, olemme kutsuneet puhujaksi yrittäjä Heidi Hendrellin. Hänellä on koiratarvikkeita ja -palveluita myyvä verkkokauppa SporttiRakki (Dogomo Oy), jonka liikevaihto on kasvanut jopa yli 40 % vuosittain.

Pohjoismaiset markkinamahdollisuudet – torstai 26.1 iltapäivä

Pohjoismailla on pitkään ollut tärkeä rooli Viexpon toiminnassa. Näemme, että pohjoismaiset markkinat tarjoavat nyt ja tulevaisuudessa hienoa vienti-/kansainvälistymismahdollisuuksia suomalaisille yrityksille. Samanaikaisesti kehitteillä on myös uusia palveluita, joiden avulla ihmiset ja tavarat voivat liikkua alueella. Tähän liittyen asiakkuuspäällikkö Elisabet Kivimäki, Into Seinäjoki Oy, tulee kertomaan tulevaisuuden liikkumis- ja logistiikkamahdollisuuksista Pohjoismaissa, jotka rakentuvat etenkin dronejen ja sähkölentokoneiden ympärille.

Lisäksi tarkoituksena on sisällyttää ohjelmaan esityksiä niistä markkinamahdollisuuksista, joita on tarjolla eri Pohjoismaissa ja myös keskustella pohjoismaisten/kansainvälisten messujen tarjoamista hyödyistä yrityksille.

Seuraavassa jutussa tarkastelemme tarkemmin perjantaina käsiteltäviä teemoja.

Muista ilmoittautua mukaan tähän maksuttomaan virtuaalitapahtumaan. Ilmoittautumislomakkeen löydät täältä.

Nämä artikkelit voivat myös kiinnostaa sinua

Kokemuksia elintarvikeviennistä, Pohjoismaiset markkinamahdollisuudet ja klusterirakentaminen

Viennin ja kansainvälistymisen edistämisen virtuaalitapahtuma Viexpo Virtual Export Event 2023 järjestetään nyt kolmatta kertaa 26.-27.1.2023. Tämän kertainen tapahtuma rakentuu etenkin neljän pääteeman ympärille; erottautuminen digikanavissa, pohjoismaiset markkinamahdollisuudet, kokemuksia elintarvikeviennistä, ja klusterirakentaminen. Tässä jutussa kerromme tarkemmin perjantain ohjelmasta, jossa käsitellään kolmea näistä neljästä teemasta.   Kokemuksia

Elintarvikeyritykset Ruotsin markkinoille

Vuoden 2020 VVE-tapahtumassa ohjelmaan kuului elintarvikealan yrityksille suunnattu esitys aiheesta, Miten elintarvikeyritys voi päästä Ruotsin markkinalle. Asiantuntijana toimi Anders Holm (Borkan Business Partner AB), jolla on kahdenkymmenen vuoden kokemus viennistä pääasiassa elintarvikealalta. Hänen erikoisosaamisensa on vientistrategioiden suunnittelu ja toteuttaminen.   Elintarvikealan yrityksille tarjottiin myös mahdollisuus

Pohjoismaisille markkinoille ja edelleen maailmalle

Pohjanmaan kautta Pohjoismaisille markkinoille ja edelleen maailmalle! Tämä on Viexpolla kirkkaana mielessä toimintaa suunniteltaessa ja toteutettaessa. Viexpo Virtual Export Event 2022 tapahtumassakaan tätä ei ole unohdettu.   Ohjelmaan on saatu hienosti mukaan Ruotsin mahdollisuudet erityisesti elintarvikealan yrityksille, Pohjoismaisten verkostojen mahdollisuudet NordicHubin näkökulmasta sekä esimerkkinä yhteistyön